Ajuntament de la Cellera de Ter – Av. Montserrat 20 – 17165 La Cellera de ter

Ajuntament de la Cellera de Ter – 972 421902

LA CELLERA INFORMACIÓ
Cooperativa d'habitatge
10 Nov 2021
LA CELLERA INFORMACIÓ
Cooperativa d'habitatge
10 Nov 2021

Aquest dissabte 13 de novembre tenim la setena sessió per l’impuls d’una cooperativa a La Cellera. Aquesta sessió és una visita als apartaments per part de les persones interessades.  L’horari de la visita es de 11-13h.  Si esteu interessats/des en aquesta visita podeu registrau-vos enviant un correu a la següent direcció: lacelleracoop@gmail.com 

La cooperativa en cessió d’ús a La Cellera

L’habitatge cooperatiu en cessió d’ús és un model d’accés a l’habitatge que es basa en l’organització cooperativa i sense ànim de lucre, amb l’objectiu d’aconseguir habitatge estable, assequible i sostenible, per les persones que són sòcies de la cooperativa.

Aquest model és una alternativa al lloguer o la compra, ja que les persones que hi habiten fan ús de l’habitatge gràcies a la cessió inde!nida per part de la cooperativa. Aquesta alternativa d’accés a l’habitatge està estesa sobretot en països escandinaus i des de fa uns anys s’està implementant a Catalunya.

Aquesta alternativa d’habitatge permet empoderar a la població per engegar projectes de rehabilitació en patrimoni del poble en desús, i en conseqüència afincar població jove i adulta al poble.

Si esteu interessats en la cooperativa d’habitatge de la Cellerade Ter o simplement voleu ampliar aquesta informació podeu obrir el dossier que us presentem a continuació. En clicar a la següent imatge sereu redirigits a l’àlbum de google fotos.

També el podeu obrir en format PDF clicant  en el botó següent.

Vols formar part del projecte? Inscriu-te!

Aquest projecte és una primera aproximació arquitectònica i econòmica, seràn les persones que formin part del projecte les encarregades a readaptar-lo, si s’escau, a les seves necessitats. Així doncs, què cal fer per formar part del projecte?

1 Complir els requisits d’HPO i estar inscrit/a al Registre de sol·licitants d’Habitatge de Protecció Oficial.

2 Enviar-nos un correu electrònic a lacelleracoop@gmail.com, adjuntant-nos el comprovant de la sol·licitud del Registre d’HPO i respondre al formulari que t’enviarem.

3 Realitzar el primer pagament de 300€ per UC com a dipòsit

Aquest pagament es realitza a l’Ajuntament, a l’espera de la constitució de la cooperativa. Trobaràs l’informació de com realitzar aquest pagament al formulari del pas 2.

4 Assisteix a les properes sessions que organitzarem

Et farem arribar per correu electrònic el calendari de les properes sessions que hi ha programades, és molt important la teva assistència i implicació durant tot el procés de creació i promoció de l’habitatge, doncs del grup de persones que formin la cooperativa en dependrà tot el procés.

Calendari

Dimarts 2 novembre 2021
Obertura del període d’inscripcions

Dissabte 13 novembre 2021
Visita als pisos de Can Serra

Dimarts 22 novembre 2021
Tancament del període d’inscripció

Divendres 26 de novembre 2021
Publicació de la llista d’inscripció amb els criteris de prioritat. Possibilitat de retornar el dipòsit a les persones que no vulguin continuar el procés o bé possibilitat de restar com a sòci/a expectant deixant una aportació de 100€.

Dimarts 30 de novembre 2021
Sessió d’acompanyament gratuïta per definir pròxims passos

Dimarts 14 de desembre 2021
Sessió d’acompanyament gratuïta per definir pròxims passos i creació d’associació i/o cooperativa

Les obres calculades en els estudis previs tenen una durada aproximada de 6 mesos. Si la formació del grup avança ràpidament i treball de la cooperativa va a bon ritme, abans de finals del 2022 les usuàries de la cooperativa estrenaran casa a La Cellera!