Ajuntament de la Cellera de Ter – Av. Montserrat 20 – 17165 La Cellera de ter

Ajuntament de la Cellera de Ter – 972 421902

LA CELLERA INFORMACIÓ
Inauguració Coves Pasteral
13 de Novembre 2022
LA CELLERA INFORMACIÓ
Inauguració, coves Pasteral
13 de novembre de 2022

INAUGURACIÓ DE LES COVES DEL PASTERAL

El passat diumenge 13 de novembre va tenir lloc la inauguració oficial de les coves del Pasteral, a la Cellera de Ter. L’acte va constar de diferents visites guiades per grups, tres xerrades sobre els valors geològics, mediambientals i arqueològics de les coves, una exposició de rèpliques d’eines i peces neolítiques al Centre de Divulgació de l’Espai Natural i Arqueològic de la Muntanya de Canet i un vermut popular. L’acte va reunir unes 300 persones que no es van voler perdre la inauguració d’aquest espai, adquirit per l’Ajuntament de la Cellera l’any 2019 i on, des de llavors, s’hi ha dut importants actuacions de sanejat, adequació i estudi.

Igualment, el passat divendres dia 11 de novembre, va tenir lloc l’acte institucional en el que van participar l’alcalde de la Cellera de Ter, Sr. Francesc Boïgues; el director General dels Serveis Territorials d’Empresa i Treball a Girona, Sr. Joan Martí; la Diputada Delegada d’Assistència als Petits Municipis de la Diputació de Girona i alcaldessa de Susqueda, Sra. Eva Viñolas; l’alcalde d’Anglès, Jordi Pibernat, així com diferents regidors de la Cellera de Ter, Anglès i Amer, i diversos treballadors municipals de la Cellera de Ter.

Durant les últimes setmanes, també han visitat les coves uns 350 escolars de les escoles Juncadella, de la Cellera de Ter, i Pompeu Fabra, d’Anglès.

Finalment, el dia 16 de novembre, han visitat l’espai el Sr. Josep Calatayud, Director General dels Serveis Territorials de Cultura a Girona, i la Sra. Montserrat Mataró, Arqueòloga territorial dels Serveis Territorials a Girona, acompanyats de l’alcalde de la Cellera de Ter i diversos regidors.

Ara, es preveu que, coincidint amb el període d’hivernació dels ratpenats, les coves quedin tancades fins a la propera primavera, quan s’hi reprendran de nou les visites.

Les actuacions que l’Ajuntament de la Cellera de Ter ha dut a terme en aquest espai han estat, en gran mesura, gràcies a una subvenció de Presidència de la Diputació de Girona, que va permetre la seva adquisició; una d’Hàbitats i espècies del Departament de Medi Ambient de la Generalitat, que va permetre una primera gran actuació de sanejat de l’entorn, l’adequació d’una zona d’aparcament i l’equipament del Centre de Divulgació; dues de l’Àrea de Monuments de la Diputació de Girona, que van permetre descobrir l’entrada antròpica neolítica i continuar treballant en l’adequació de l’espai; dues del Departament de Cultura de la Generalitat, que van permetre dur-hi a terme dues campanyes d’excavacions arqueològiques; i, de manera transversal, el Pla de Foment Territorial de Turisme que, amb el nom de “La Cellera de Ter com a destinació de turisme de natura,  benestar i cicloturisme”, ha servit per vertebrar tot el projecte.

La inclusió de les coves del Pasteral a la Xarxa de Museus de Suport Territorial de la Generalitat de Catalunya a través del Museu de la Gabella d’Arbúcies, han permès, a més, el disseny i impressió d’un dossier didàctic adreçat als grups escolars i al públic en general.